Shader je počítačový program slúžiaci na riadenie jednotlivých častí programovateľného grafického reťazca grafickej karty (presnejšie GPU). K tvorbe takýchto programov slúžia špecializované programovacie jazyky tzv. Shader jazyky (napríklad jazyk GLSL pre OpenGL, Cg od spoločnosti NVIDIA alebo HLSL od spoločnosti Microsoft určený pre API DirectX, Xbox a Xbox 360). Shadery sa rozdeľujú na niekoľko základných typov podľa toho, pre ktorú jednotku grafického reťazca sú určené. V súčasnosti patria medzi najdôležitejšie vertex, pixel a geometry shader. S príchodom posledných generácií grafických kariet a nových verzií grafických rozhraní (DirectX a OpenGL) sa tiež začínajú rýchlo presadzovať shadery pre realizáciu teselácie.
čítajte viac o Shader
Encyklopédia: Electronics.sk > Počítačové umenie > Počítačová grafika >
VESA
Príbuzné výrazy:
Počítačová grafika
3D počítačová grafika
Alfa kanál
B-spline krivka
Color Graphics Adapter
Direct3D
DirectX
Distribuovaný Raytracing
Dithering (počítačová grafika)
Enhanced Graphic Adapter
Extended Graphics Array
Farebná hĺbka
Gamut
Grafický formát
Hercules Graphics Card
High dynamic range imaging
IBM Monochrome Display Adapter
IBM Multicolor Graphics Adapter
Korytnačia grafika
Morfing
Obrazový prvok
Oktálový strom
OpenSceneGraph
Optické rozoznávanie znakov
Paralelné súradnice
Path Tracing
Počítačová 2D grafika
Počítačová ikona
Polygón (počítačová grafika)
Quarter Video Graphics Array
Rastrová grafika
Renderovanie
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.