Voxel (zloženie anglických slov volumetric, slovensky objemový, a pixel) je častica objemu, predstavujúca hodnotu v pravidelnej mriežke trojdimenzionálneho priestoru počítačovej grafiky. Je to vlastne analógia k pixelu, ktorý reprezentuje 2D grafiku. Voxely sa používajú najčastejšie pri vizualizácií a analýze lekárskych a vedeckých dát. Existujú aj objemové displeje, ktoré v nich udávajú svoje rozlíšenie – napr. 512×512×512 voxelov.
čítajte viac o Voxel
Encyklopédia: Electronics.sk > Počítačové umenie > Počítačová grafika >
VESA
Príbuzné výrazy:
Počítačová grafika
3D počítačová grafika
Alfa kanál
B-spline krivka
Color Graphics Adapter
Direct3D
DirectX
Distribuovaný Raytracing
Dithering (počítačová grafika)
Enhanced Graphic Adapter
Extended Graphics Array
Farebná hĺbka
Gamut
Grafický formát
Hercules Graphics Card
High dynamic range imaging
IBM Monochrome Display Adapter
IBM Multicolor Graphics Adapter
Korytnačia grafika
Morfing
Obrazový prvok
Oktálový strom
OpenSceneGraph
Optické rozoznávanie znakov
Paralelné súradnice
Path Tracing
Počítačová 2D grafika
Počítačová ikona
Polygón (počítačová grafika)
Quarter Video Graphics Array
Rastrová grafika
Renderovanie
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.