Prerušenie (angl. interrupt) je v informatike metóda pre asynchrónnu obsluhu udalostí, kedy procesor preruší vykonávanie postupnosti inštrukcií, vykoná obsluhu prerušenia a potom pokračuje v predchádzajúcej činnosti. Pôvodne prerušenie slúžilo na obsluhu hardvérových zariadení, ktoré tak signalizovali potrebu obslúžiť (t.j. odobrať z vyrovnávacej pamäte vstupno-výstupného zariadenia dáta alebo do nej ďalšie dáta nakopírovať, odtiaľ označenie vonkajšie prerušenia). Neskôr bolo pridané vnútorné prerušenie, ktorá vyvoláva sám procesor, ktorý tak oznamuje chyby vzniknuté pri vykonávaní strojových inštrukcií a synchrónne softvérová prerušenia vyvolávané špeciálnou strojovou inštrukciou, ktoré sa zvyčajne používajú pre vyvolanie služieb operačného systému.
čítajte viac o Prerušenie
Encyklopédia: Electronics.sk > Výpočtová technika > Počítače >
Česko-slovenské počítače
Dejiny počítačov
Elektronická komunikácia
Fiktívne počítače
Informačné technológie
Jednodoskové počítače
Osobné počítače
Počítače a spoločnosť
Počítačové časopisy
Počítačové platformy
Počítačové umenie
Počítačové výhonky
Príbuzné výrazy:
Počítač
Asociatívna pamäť (počítač)
Cyklistický počítač
Číslicový počítač
Deep Blue
Elektronické spracovanie dát
ENIAC
Generácia počítačov
HTPC
Chladič procesora
Chromebook
Chromebox
IBM PC kompatibilný
IBM PCjr
IBM Personal Computer
IBM Personal Computer XT
IBM Personal System/1
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.